Prețul Corect
Una dintre modalitățile frecvente prin care cineva încearcă să convingă este apelarea la “prețul corect”.
Zilele trecute cineva încerca să-și vândă mașina postând un anunț pe Facebook. Era un Peugeot 407. Cerea pe ea 6.000 de Euro. A doua zi a revenit, postând anunțul cu “5.900 de Euro foarte negociabil”.
L-a sunat cineva și l-a întrebat:
– Cât de foarte negociabil?
– Dacă-mi dai 5.500 acum, ăsta este ultimul preț. E prețul corect pentru mașina asta.
Au fost două mișcări de poziție din partea vânzătorului fără a obține vreun angajament/implicare din partea cumpărătorului.
Nu pot spune ce s-a întâmplat în mintea vânzătorului între primul moment al anunțului și ultima ofertă. Din afară pot doar interpreta semnalul transmis de acesta. Un semnal de nesiguranță. De foarte puțină putere în negociere. Semnal diluat, foarte probabil, de un singur lucru: povestea, din interior, pe care și-a spus-o înainte de a stabili prețul. Prețul corect. Cel puțin “corect deocamdată”.